reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Štefan Sládeček

Štefan Sládeček

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa stáť si za svojim názorom, ale nechávam aj iným priestor na ich názor. Podľa mojich známych som niekedy až priveľmi komplikovane zmýšľajúci, ale nakoniec mi väčšinou porozumejú. Aktuálne budem v tomto blogu vyjadrovať aj názory predsedu Strany občianskej ľavice, na čo sa budem vždy snažiť čitateľov upozorniť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Takže pre blog.sme.sk trošku inak.

Štefan Sládeček

Takže pre blog.sme.sk trošku inak.

Pred necelou 1 hodinou som na sladecek.blog.sme.sk uverejnil článok , ktorý obsahoval nasledovný úvod:V úvode tohto článku upozorňujem, že blog s obdobným textom bol už uverejnený aj na blog.pravda.sk. Dôvodom je tá skutočnosť, že na blog.pravda.sk nie som zaradený do 15 % množiny autorov, ktorí nepíšu o témach a/alebo spôsobom, nezaujímavým pre čitateľov blog.sme.sk.Takže teraz samotný konkrétny text.

  • 4. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Pán Kiska, aj toto prosím vyriešite?

Štefan Sládeček

Politika Pán Kiska, aj toto prosím vyriešite?

V úvode tohto článku upozorňujem, že blog s obdobným textom bol už uverejnený aj na blog.pravda.sk. Dôvodom je tá skutočnosť, že na blog.pravda.sk nie som zaradený do 15 % množiny autorov, ktorí nepíšu o témach a/alebo spôsobom, nezaujímavým pre čitateľov blog.sme.sk.Takže teraz samotný konkrétny text.

  • 4. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 401x
  • 0
Zmeňte volebný systém! Nech vždy vládne opozícia!

Štefan Sládeček

Politika Zmeňte volebný systém! Nech vždy vládne opozícia!

Že prečo? No lebo až v opozícii prichádzajú politici na tie najlepšie myšlienky! Nie že by vo vládnej koalície alebo v jednoliatej vláde nemali dobré myšlienky, to nie. Len to tak nejako vychádza, že tie najlepšie majú vždy až vtedy, keď sú v opozícii.

  • 1. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Terazky sa my chceme hrať na politikov!

Štefan Sládeček

Politika Terazky sa my chceme hrať na politikov!

Ak sa politici po 25 rokoch idú hrať na občanov a chcú bojovať za lepšiu vymožiteľnosť práva, pre ktorého zlý stav predtým v podstate vytvárali v NR SR alebo vo vláde podmienky, tak by bolo správne, keby sme my občania mali teraz možnosť nejaký čas sa hrať na politikov a skúsili to zmeniť. Že prečo vlastne?

  • 1. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Prečo NOVA vykopáva otvorené dvere?

Štefan Sládeček

Politika Prečo NOVA vykopáva otvorené dvere?

A prečo práve teraz?  Iba takéto dve otázky ma ako predsedu petičného výboru pre dokončenie procesu odluky cirkví od štátu napadli po prečítaní si tlačových informácií z tlačovej besedy hnutia NOVA z 29.5. 2014 s predstavením nového modelu financovania cirkví a občianskej spoločnosti.

  • 30. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
reklama
Chýba zodpovednosť za chyby!

Štefan Sládeček

Chýba zodpovednosť za chyby!

Naozaj som neplánoval načasovanie podanie petície s občianskou iniciatívou za zmenu zákona č. 357/2004 Z.z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov v znení neskorších zmien a noviel a taktiež za zmenu zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení, Iba to tak vyšlo, že sa to udialo v deň, keď chcel parlament možno s dobrým úmyslom, resp. cieľom trošku ohnúť Ústavu SR pri obmedzení práva občana byť volený do funkcie starostu obce (zatiaľ iba tejto funkcie) dosiahnutým vzdelaním.Parlamentu sa to nepodarilo v stredu 28.9. 2014, ale až  vo štvrtok 29.5. 2014.

  • 29. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Teraz je to už jasné.

Štefan Sládeček

Teraz je to už jasné.

Myslím to upresnené hodnotenie kvality kandidátov vo voľbách do EP zo strany Eduarda Chmelára, ktoré mal možnosť vyjadriť v programe jednej komerčnej televízie celé a hlavne nebolo to jeho vyjadrenie zostrihané, resp. vytrhnuté z kontextu, oproti tomu vyjadreniu, na ktoré som reagoval v tomto článku Všetci sú blbí, len ja som lietadlo!.

  • 26. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Všetci sú "blbí", len ja som lietadlo!

Štefan Sládeček

Politika Všetci sú "blbí", len ja som lietadlo!

Presne toto ma napadlo po odsledovaní prvých 10 minút správ na RTVS dnes, 25.5. 2014. Presnejšie po vypočutí si fundovaných vysvetlení dôvodov toho, že iba 13 % oprávnených voličov sa zúčastnilo na voľbách poslancov do Európskeho parlamentu (EP).

  • 25. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Občan, rozlep si oči!

Štefan Sládeček

Občan, rozlep si oči!

Tento článok bude informáciou o pozdvihnutí hlasu o občianskej nespokojnosti, ku ktorej už reálne dozrel čas po absolvovaní dlhoročných komplikácií s bezprecedentným zneužívaním nedostatkov v právnom poriadku Slovenskej republiky.

  • 22. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Fair play. Čo to vlastne je?

Štefan Sládeček

Fair play. Čo to vlastne je?

Považujem ako predseda Strany občianskej ľavice za potrebné zareagovať na obsah článku pod názvomEurokandidáti prezradia o sebe všetko - po voľbách, ktorý bol uverejnený 21.5. 2014, teda pár hodín pred ukončením kampane a začatím moratória a v podstate bez šance na reálnu reakciu

  • 22. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Nádej možno pani Žitňanská, ale ....

Štefan Sládeček

Nádej možno pani Žitňanská, ale ....

ale schopnosť spolupráce súčasných opozičných strán pre záujmy občanov asi len veľmi ťažko. Aj pre toto moje konštatovanie žiaľ existuje historicky overená skúsenosť, rovnako ako tvrdí pani Žitňanská vo svojom sobotňajšom vyjadrení  vo vzťahu k politickému monopolu jednej strany (viď napr. tento článok s jej vyjadrením o tom, že "Voľby prinášajú nádej").

  • 22. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
A Šebej je naivný lúzer alebo schizofrenik?

Štefan Sládeček

A Šebej je naivný lúzer alebo schizofrenik?

Aj takáto otázka mi napadla počas čítania celostranového článku "O ubolených lúzroch" v jednom sobotňajšom denníku, ktorý spravuje aj tento blog. Ten článok ma zaujal najmä preto, že opäť pán Šebej (ako to robí v ostatných dňoch a týždňoch výrazne častejšie) uráža nejakú skupinu občanov doma alebo v zahraničí, podrobuje ich "svojej" dosť jednostrannej analýze a následne aj vyvodzuje ich zodpovednosť bez pripustenia nejakých príčinných súvislostí. V ostatných týždňoch ma pán Šebej už aj z chladničky otravuje so svojim štvaním proti niekomu alebo proti niečomu. Viem, že bol taký v podstate vždy, ale čo ho vedie k tomu stupňovaniu štvania v súčasnej, už aj tak vypätej dobe? A kto, resp. prečo mu k tomu vytvára taký veľký mediálny priestor?

  • 16. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Nuž dobré ráno stará mama!

Štefan Sládeček

Nuž dobré ráno stará mama!

Iba takýto jednoduchý povzdych ma napadol po prečítaní článku s názvom "Ekonomický rast? Musíme prerozdeliť príjmy, čiže zdaniť bohatých!" Ja by som síce použil namiesto formulácie "čiže zdaniť bohatých!" použil presnejšiu formuláciu "čiže korigovať zisk tak, aby sme dosiahli prinajhoršom stabilizáciu, ak nie rast!", ale inak v pdodstate súhlasím.  Len či to čítali aj tí, čo hľadajú riešenie pre Ukrajinu?

  • 13. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Čo nám to vlastne všetci hovoria?

Štefan Sládeček

Čo nám to vlastne všetci hovoria?

Mnohí z nás boli v televíznych a aj v iných verejných diskusiách konfrontovaní s vyjadreniami v podstate všetkých kandidátov na prezidenta SR o zlom stave justície, o zlom stave s vymožiteľnosťou práva a aj o neprijateľnom stave v potieraní korupcie na Slovensku. V čom však môže tkvieť skutočná príčina tých zlých stavov? Popíšem jeden z konkrétnych príkladov možných príčin zlého stavu justície, vymožiteľnosti práva a aj o možných zdrojoch pre korupciu v podstate na celom území Slovenska.

  • 12. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Nemáme svoj názor na dianie na Ukrajine?

Štefan Sládeček

Nemáme svoj názor na dianie na Ukrajine?

Už niekoľko týždňov počúvam na SRO1 vyjadrenia rôznych českých redaktorov, spravodajcov a expertov na Ukrajinu k tomu, čo sa na Ukrajine v posledných mesiacoch deje. Asi nemáme dosť slovenských odborníkov. Nie že by mi čeština vadila, skôr naopak. Patrím totiž k staršej generácii a teda s ňou nemám problém. Vadí mi skôr niečo iné.

  • 1. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Mám otázky pán minister financií.

Štefan Sládeček

Mám otázky pán minister financií.

Ešte ani poriadne nezačal rok 2014 a už som musel vážne rozmýšľať nad tým, či bude až také jednoduché vyrovnať sa so sprísneným prístupom štátu ku kontrolám podnikateľských subjektov v daňovej a odvodovej oblasti.

  • 28. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Je to na porazenie!

Štefan Sládeček

Je to na porazenie!

Pôvodne som chcel napísať, že ma ide z toho trafiť šľak, ale nechcel som si prisvojiť formuláciu, ktorú v našich končinách najkrajšie vyslovoval a aj využíval Július Satinský vo svojom programe Šľak ma ide trafiť ...

  • 4. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 522x
  • 0
Sú parlamentné obchody normálne?

Štefan Sládeček

Sú parlamentné obchody normálne?

Podľa mňa nie sú. Resp. nie sú normálne minimálne vtedy, ak je výsledkom "parlamentných obchodov" zablokovanie riešenia v prospech občanov SR. Preto nesúhlasím s vyjadrením politológa Juraja Marušiaka, podľa ktorého „Klasické parlamentné obchody fungujú a je normálne, že si vládne strany navzájom podmieňujú hlasovanie.“ Občania predsa nevolili poslancov preto, aby spolu v rámci nejakých koaličných zoskupení „obchodovali“, ale aby pracovali pre lepší život svojich občanov – voličov.

  • 3. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Čo prináša ľuďom skutočný osoh?

Štefan Sládeček

Čo prináša ľuďom skutočný osoh?

Daniel Diškanec položil vo svojom článku "Kedy skončí podvod tisícročia?" síce zaujímavú otázku, ale nie celkom presnú. Nejde totiž o podvod tisícročia, ale o podvod niekoľkých tisícročí!

  • 24. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Voľba GP - reminiscencie.

Štefan Sládeček

Voľba GP - reminiscencie.

Piatková voľba GP vyprovokovala veľa blogerov ku napísaniu nejakej reakcie, tak sa po prečítaní ostatného príspevku Petra Tótha pridám aj ja. Osem mesiacov je dosť dlhá doba na to, aby som o udslostiach k problematike voľby GP napísal podstatne viac, než týchto pár riadkov. Aktuálne však chcem prezentovať iba akési reminiscencie na tento minimálne "zaujímavý" prejav slovenského parlamentarizmu v praxi a ponúknuť občanom aj iný pohľad na túto celoslovenskú zábavu, ako svojho času priebeh voľby GP označil Béla Bugár. Odporúčam tento link.

  • 22. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu